Djurens befrielsefront!

Det händer inte så mycket här hemma men när det gör det så är det med besked! Detta var dagens happening. Jag stod i hallen och skulle gå ut med hundarna när jag hör ett välbekant ljud, musskrik. I samma sekund hör jag Richard ropa -Vad håller du på med Zilla?! Jag rusar ut i köket och ser till min förfäran att Tiger tagit en liten söt husmus, det blir lite kaos med hundar, ungar och alla katter, Richard säger att Tiger ska äta upp den och Linda bara skriker (den stackars musen skriker med). Jag tar upp Tiger som fortfarande har musen i munnen och föser in honom i skafferiet, där han tappar den och musen kan pila iväg och gömma sej. Richard blir sur och säger - Men mamma, nu kommer den gnaga på sladdar och äta på vattenrören så dom går sönder, det är bättre katterna tar mössen. Ja, vad ska man säga till snusförnuftig 6 åring? Mitt svar blev nog inte så moget... -Tänk om du var en liten muspojke! 
Jo, jag är faktiskt en sån som flyttar på maskar och sniglar på vägarna också.

Big NO NO!!!!!

Kommentarer
Postat av: Elli

Haha, har erbjudit min kompis Kina att låna Mojsapusen för att ta hand om en äcklig råtta i hennes kök, men det enda hon tycker är äckligare än råttor är... katter. Så stackars Pus får hålla till godo med knottermat ett tag till! Annars brukar jag släppa henne på små uppdrag när folk har små bruna besökare. Hon är GRYM! Och så har hon ju roligt också.

2009-03-17 @ 14:42:07
URL: http://fjudelutt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Här har vi ju bara hundar (den ena hunden äter katter om hon får tillfälle), så mössen blir omhändertagna av musfällorna. Och inte den snälla varianten, utan den dödliga.

2009-04-13 @ 21:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0