Billig på Blocket eller passa som päls?

Den där Zilla vet man inte vad man ska göra med ibland. Inte nog med att hon gnager sönder mycket hon rymmer ju också och det väldigt snyggt!
Igår var hon och Tusse ute i rastgården, lungt och städat gnagandes på nåt älgben. Men så började Tim, som var inne, fara runt och pipa och tanken slog mej att det var nåt på G i rastgården. Jo, Jämten hänger över den dryga 2 meter höga dörren och är i färd med att klättra över. Jag vrålar och hon hoppar ner, inte alls nöjd med att bli påkommen. Hon gör ett nytt försök som misslycklas och börjar villt krafsa på dörren som med en provisorisk låsanordning går upp..... Hon tar riktning mot stakets grinden och krafsar på den, som hon gjort förut med gott resultat, men jag hinner avbryta övningen och hon och Tusse rusar in i stället.
Vad gör man? Hunden älskar att va ute men är sååååå listig! Vill hon så kan hon alltid ta sej ut till friheten i skogen. Jag föreslog att vi skulle tejpa hennes ben och lilla näbb med silvertejp och lägga ut henne;-) Annars får det bli Blocket eller kanske det de har använts till förr i världen.... päls.






















^

Kommentarer
Postat av: Elli

Haha, sätt på henne en Laura Ingalls-mössa och en rosa särk i flanell, lägg henne i en korg med en flaska mjölk och sätt henne på någons trapp. Självklart med ett litet kort - "Hej, det är jag som är Zilla. Vill du ta hand om mig?" =)

2009-04-11 @ 08:08:19
URL: http://fjudelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0