Mitt nya jag!!!!!

Har varit två omgångar på Axelsons Naturkosmetiska Hudterapeut utbildning nu och jag börjar formas om:-) Till en ny människa! Tänk vad mycket man inte vet om kroppen! Huden är ett organ och den äter och andas, det du lägger på din hud kommer in i kroppen eller täpper till den därför är det viktigt att man ger huden och resten av kroppen "bra mat". Det är så superstort och jätteviktigt, jag har väl inte varit den som köpt mina kroppsprodukter med medvetenhet men nu läser jag alla INCI (innehållsförteckningar) och vrider och vänder på varenda flaska jag hittar. 
Tex Mineralolja (råolja) bildas i en nedbrytningsprocess långt ner i jorden av dött växtmaterial. Trott namnet finns det inga mineraler eller vitaminer. Det är ett helt dött material och därför finns det inget av värde för huden att ta upp. Vad man mer använder Mineralolja till är bilmotorer och symaskinsolja.

Pröva att smörja kroppen med olivolja, kallpressad extra virgin, så blir den mätt, mjuk och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0